Puolustusvoimien osaamisen varmistaminen ja sotilaspedagogiikan tutkimus
Avainsanat:
Puolustusvoimat, osaamisen varmistaminen, sotilaspedagogiikkaAbstrakti
Kirjoittaja toteaa alussa, että" sotilaspedagogiikka on kansainvälisesti tarkasteltuna hyvin laaja-alainen ja moni-ilmeinen tieteenala, jonka tutkimus voidaan osaamisen kokonaisvaltaisen kehittämisen näkökulmasta jakaa viiteen tasoon", joiden yhteisenä nimittäjänä on oppimisen ja osaamisen kehittyminen. "Lähitulevaisuudessa sotilaspedagogisen tutkimustoiminnan yhtenä painopistealueena tulee olemaan osaamisen kontekstissa puolustusdoktriinin kehittämistä palveleva järjestelmätutkimus." Seuraavassa luvussa tarkastelussa on puolustusdoktriinin kehittämisen ja sotilaspedagogiikan tutkimuksen vuorovaikutus. Osaamisen hallinnan periaatteiden selvittämisen jälkeen, luodaan lopuksi katsaus koulutusstrategian merkitykseen kokonaisosaamisessa.There is summary in English at the end of the article.
Tiedostolataukset
Julkaistu
2001-01-01
Viittaaminen
Peltoniemi, R. (2001). Puolustusvoimien osaamisen varmistaminen ja sotilaspedagogiikan tutkimus. Tiede ja ase, 59(59), 17–27. Noudettu osoitteesta https://journal.fi/ta/article/view/47841
Numero
Osasto
Artikkelit