Kansainvälisestä LINKS-hankkeesta oppia LUMA-opettajien jatkuvaan ammatilliseen oppimiseen

  • Risto Tapio Leinonen Itä-Suomen yliopisto
  • Mikko H. P. Kesonen Itä-Suomen yliopisto
  • Pekka E. Hirvonen Kiteen kaupunki
  • Mervi A. Asikainen Itä-Suomen yliopisto
  • Maija Aksela Helsingin yliopisto
Avainsanat: jatkuva koulutus, jatkuva oppiminen, täydennyskoulutus, luonnontieteet, matematiikka, teknologia, LUMA

Abstrakti

Luonnontieteiden ja matematiikan opettajien (LUMA-opettajien) jatkuva ammatillinen oppiminen voi tarjota ratkaisun tulevaisuuden osaajapulaan luonnontieteiden ja teknologioiden aloilla. Kansainvälisessä LINKS-hankkeessa tarkasteltiin luonnontieteiden, matematiikan ja teknologian opettajien jatkuvan ammatillisen oppimisen toteutusmalleja viidessä Euroopan maassa. Risto Leinonen kollegoineen kuvaa artikkelissaan hankkeen kautta esiin nousseita strategioita, joilla voidaan tukea opettajien jatkuvaa ammatillista oppimista.

Tunnus vertaisarvioiduille tiedejulkaisuille