Onko äidinkielen ja kirjallisuuden opiskelu erilaista eri lukioissa – vai ovatko opiskelijat erilaisia?
Avainsanat:
Kauppinen Anneli, lukiolaiset, lukiot, äidinkielen ja kirjallisuuden opiskelu, ylioppilastutkinto, rankinglistat, taajamalukiot, maaseutulukiot, kotitausta, sosiaalinen tausta, kielenkäyttö, lukutottumukset, sukupuolten ero, opetusmenetelmätAbstrakti
Lukiolaisille tehty kyselytutkimus viittaa siihen suuntaan, että ylioppilastutkinnon perusteella eritasoisiksi luokiteltujen lukioiden äidinkielen ja kirjallisuuden opetuksen toimintakulttuurit eivät poikkea toisistaan. Myöskään kaupunki- ja maaseutukoulujen välillä ei ilmennyt eroja. Selvimmin lukiot erosivat toisistaan opiskelijoiden kotitaustan perusteella.Viittaaminen
Kauppinen, A. (2010). Onko äidinkielen ja kirjallisuuden opiskelu erilaista eri lukioissa – vai ovatko opiskelijat erilaisia?. Tieteessä tapahtuu, 28(7). Noudettu osoitteesta https://journal.fi/tt/article/view/3635