Didaktinen matematiikka II

  • Olli Martio

Abstrakti

Timo Tossavainen on palannut didaktiseen matematiikkaan edellisessä Tieteessä tapahtuu -lehdessä 3/2004. Tossavainen kuvailee suomalaisen matematiikan aineenopettajakoulutuksen huonoa tasoa ja oppilaiden heikkoja oppimistuloksia. Sitten hän toteaa ”Kaiken edellä sanotun perusteella lienee ilmeistä, että matematiikan aineenopettajakoulutukseen tarvitaan uusia näkökulmia”. Oman artikkelini (TT 2/2004) implisiittisesti lausuttu kysymys kuului: Mitä ne ovat?
Osasto
Keskustelua
Julkaistu
tammi 1, 2004
Viittaaminen
MARTIO, Olli. Didaktinen matematiikka II. Tieteessä tapahtuu, [S.l.], v. 22, n. 4, tammi. 2004. ISSN 1239-6540. Saatavilla: <https://journal.fi/tt/article/view/56982>. Lainattu: 13 joulu. 2017.