Matematiikan ja sen opetuksen asema kulttuurissamme

  • Raimo Lehti
Avainsanat: matematiikka, kulttuuri

Abstrakti

On jossain määrin outoa, että samalla kun matematiikan välinearvo on kasvanut, näyttää myös kasvaneen heidän lukumääränsä, jotka tuntuvat olevan sokeita matematiikan kulttuuriarvojen suhteen. Olen kummastunut lukiessani mielipiteitä, joiden mukaan esimerkiksi kouluissa matematiikan merkitys rajoittuisi tiettyyn "ahtaaseen" tieteellis-tekniseen elämänpiiriin, jonka vastakohdaksi olisi nostettava laajemmin inhimillinen kulttuuri.
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
maalis 1, 2000
Viittaaminen
Lehti, R. (2000). Matematiikan ja sen opetuksen asema kulttuurissamme. Tieteessä Tapahtuu, 18(3). Noudettu osoitteesta https://journal.fi/tt/article/view/58204