Matematiikan ja sen opetuksen asema kulttuurissamme

Kirjoittajat

  • Raimo Lehti

Avainsanat:

matematiikka, kulttuuri

Abstrakti

On jossain määrin outoa, että samalla kun matematiikan välinearvo on kasvanut, näyttää myös kasvaneen heidän lukumääränsä, jotka tuntuvat olevan sokeita matematiikan kulttuuriarvojen suhteen. Olen kummastunut lukiessani mielipiteitä, joiden mukaan esimerkiksi kouluissa matematiikan merkitys rajoittuisi tiettyyn "ahtaaseen" tieteellis-tekniseen elämänpiiriin, jonka vastakohdaksi olisi nostettava laajemmin inhimillinen kulttuuri.
Osasto
Artikkelit

Julkaistu

2000-03-01

Viittaaminen

Lehti, R. (2000). Matematiikan ja sen opetuksen asema kulttuurissamme. Tieteessä tapahtuu, 18(3). Noudettu osoitteesta https://journal.fi/tt/article/view/58204