Posthumanismi kasvatustieteessä – esiopetuksen jäljillä

  • Tarja Karlsson Häikiö
Avainsanat: posthumanismi, koulutus, kasvatustiede, oppiminen, esiopetus

Abstrakti

Katsauksessa kuvataan, miten posthumanismin inspiroima käytäntö on vaikuttanut esikouluopetuksen tutkimukseen Suomessa ja Ruotsissa. Millä tavalla posthumanistiset teoriat voidaan panna käytäntöön esiopetuksessa? Miten posthumanismi voi laajemmin valaista esiopetuksen käytäntöä suhteessa koulutukseen?

Osasto
Katsauksia
Julkaistu
syys 21, 2017
Viittaaminen
Karlsson Häikiö, T. (2017). Posthumanismi kasvatustieteessä – esiopetuksen jäljillä. Tieteessä Tapahtuu, 35(5). Noudettu osoitteesta https://journal.fi/tt/article/view/65832