Kuka päättää, mitä koulussa opetetaan?
Avainsanat:
Timo Tossavainen, matematiikan opetus, tuntijako, opetussuunnitelmien perusteet, oppikirjat, oppimateriaalit, opetusteknologia, ongelmanratkaisutaidotAbstrakti
Peruskoulussa ja lukiossa annettavasta opetuksesta päätetään monella eri tasolla. Oppimateriaalien vaikutus opetuksen sisältöön ja toteutumiseen on suuri. Vaikka suomalaisten oppimateriaalien laatu on yleisesti korkea myös digitalisoituminen ja kustannusalan keskittyminen vaikuttavat opetuksen laatuun. Tässä katsauksessa tarkastellaan kouluopetuksen arkea ja sen tulevaisuuden näkymiä matematiikan opetuksen valossa.Viittaaminen
Tossavainen, T. (2013). Kuka päättää, mitä koulussa opetetaan?. Tieteessä tapahtuu, 31(1). Noudettu osoitteesta https://journal.fi/tt/article/view/7708