Arvalla heitetty? Tiede ja sen kyseenalaistaminen turve-energian markkinoinnissa
Avainsanat:
Hanna Lempinen, Vapo, Vapon kampanja, tieteen kieli, tieteellinen tieto, tieteen kyseenalaistaminen, turve-energia, turvetuotanto, retoriikkaAbstrakti
Tieteellinen tieto ja tieteellisen argumentaation käytännöt ovat vakiinnuttaneet asemansa vakuuttamisen ja vaikuttamisen keinoina myös tieteellisten keskusteluareenoiden ulkopuolella. Tiedettä ja sen kyseenalaistamista käytti hyväkseen myös energiayhtiö Vapon turvetuotannon lisäämiseen tähdännyt ”2 prosenttia” -mainoskampanja, joka aiheutti pari vuotta sitten mittavaa kuohuntaa suomalaismedioissa ja internetin keskustelupalstoillaTiedostolataukset
Julkaistu
2013-09-25
Numero
Osasto
Katsauksia
Viittaaminen
Lempinen, H. (2013). Arvalla heitetty? Tiede ja sen kyseenalaistaminen turve-energian markkinoinnissa. Tieteessä Tapahtuu, 31(5). https://journal.fi/tt/article/view/8642