Arvalla heitetty? Tiede ja sen kyseenalaistaminen turve-energian markkinoinnissa

Kirjoittajat

  • Hanna Lempinen

Avainsanat:

Hanna Lempinen, Vapo, Vapon kampanja, tieteen kieli, tieteellinen tieto, tieteen kyseenalaistaminen, turve-energia, turvetuotanto, retoriikka

Abstrakti

Tieteellinen tieto ja tieteellisen argumentaation käytännöt ovat vakiinnuttaneet asemansa vakuuttamisen ja vaikuttamisen keinoina myös tieteellisten keskusteluareenoiden ulkopuolella. Tiedettä ja sen kyseenalaistamista käytti hyväkseen myös energiayhtiö Vapon turvetuotannon lisäämiseen tähdännyt ”2 prosenttia” -mainoskampanja, joka aiheutti pari vuotta sitten mittavaa kuohuntaa suomalaismedioissa ja internetin keskustelupalstoilla
Osasto
Katsauksia

Julkaistu

2013-09-25

Viittaaminen

Lempinen, H. (2013). Arvalla heitetty? Tiede ja sen kyseenalaistaminen turve-energian markkinoinnissa. Tieteessä tapahtuu, 31(5). Noudettu osoitteesta https://journal.fi/tt/article/view/8642