Kielen oppimiseen tarvitaan yhteisöä ja osallisuutta
DOI:
https://doi.org/10.23982/vir.101585Avainsanat:
äitiys, kieleen sosiaalistuminen, osallisuus, neksusanalyysi, freireläinen pedagogiikkaAbstrakti
Minna Intke-Hernandezin kasvatustieteen alaan kuuluva väitöskirja tarkastettiin Helsingin yliopistossa torstaina 10. joulukuuta 2020. Vastaväittäjänä toimi professori emerita Hannele Dufva Jyväskylän yliopistosta ja kustoksena professori Gunilla Holm.
Minna Intke-Hernandez: Maahanmuuttajaäitien arjen kielitarinat. Etnografinen tutkimus kieliyhteisöön sosiaalistumisesta. Kasvatustieteellisiä tutkimuksia 103. Helsinki: Helsingin yliopisto. Väitöskirja on luettavissa osoitteessa http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-51-6838-2.
Tiedostolataukset
Julkaistu
Numero
Osasto
Lisenssi
Jokaisesta Virittäjässä julkaistavasta kirjoituksesta solmitaan lehden ja tekijän tai tekijöiden edustajan kanssa kustannussopimus. Virittäjän kustannussopimus pohjautuu väljästi Tiedekustantajien liiton sopimusmalliin. Kustannussopimus kattaa kirjoituksen julkaisun Virittäjän paperi- ja/tai verkkolehdessä. Lisäksi se ennakoi sähköisen julkaisun ja arkistoinnin mahdollisia tulevia tarpeita.
Tekijänoikeuksista saa lisätietoa Kopioston sivuilta. Virittäjä on tieteellinen aikakausjulkaisu, joka ei tavoittele kaupallista hyötyä vaan kustannussopimuksen tavoitteena on tunnustaa tekijän moraaliset oikeudet teokseen ja mahdollistaa Virittäjän tarjoama tieteellisen tiedon levittäminen niin painetussa muodossa kuin sähköisillä foorumeilla.