Media-aikakauden sodankäynti informaatiosodankäynnin ja mielipidetutkimusten näkökulmasta

Kirjoittajat

  • Risto Sinkko

Avainsanat:

Media, sodankäynti, informaatiosodankäynti

Abstrakti

"Artikkelissa tarkastellaan Irakin toista sotaa mielipidetutkimusten tulosten kautta. Tutkimukset koskevat sodan tukemista Iso-Britanniassa ja USA:ssa sekä näiden maiden johtajien kannatusta. Johtopäätökset viittaavat siihen, että kannatuksen vaihtelut sattuvat samoihin ajankohtiin sotaan liittyvien "voittojen" tai vastaavasti huonojen uutisten kanssa. Eräs johtopäätös aikaisempiin sotiin verrattuna on se, että kansalaisten mielipiteen muutokset tapahtuvat nopeammin kuin aikaisemmin. ()Mielipiteiden muutoksia tarkastellaan myös kesällä 2006 kärjistyneen Israel-Hizbollah- kriisin ja Iso-Britanniassa paljastuneen terrorisuunnitelman tuottamien mielipidemuutosten valossa."
At the end of the book is a summary of the article in English.

Tiedostolataukset

Julkaistu

2006-01-01

Viittaaminen

Sinkko, R. (2006). Media-aikakauden sodankäynti informaatiosodankäynnin ja mielipidetutkimusten näkökulmasta. Tiede ja ase, 64(64), 113–127. Noudettu osoitteesta https://journal.fi/ta/article/view/47920

Numero

Osasto

Artikkelit