Pelillistämisen mahdollisuudet nuorten mielenterveyskuntoutujien arjessa

Authors

  • Katja Raitio Jyväskylän ammattikorkeakoulu, Jyväskylä
  • Tuula Kivinen Keski-Suomen sairaanhoitopiiri, Jyväskylä
  • Hanna Hopia Jyväskylän ammattikorkeakoulu, Jyväskylä

Keywords:

mielenterveys, kuntoutuminen, pelillistäminen

Abstract

Nuorten mielenterveyskuntoutujien määrä on kasvussa ja monet heistä viettävät arkeaan ”nettimaailmassa”. Tämä tarjoaa ammattilaisille mahdollisuuden integroida ohjaus osaksi nuoren jokapäiväistä arkea. Pelillistäminen ja peliteknologia voivatkin tarjota uusia vaihtoehtoja nuorten ohjaukseen. Artikkelissa kuvataan pelillistämisen mahdollisuuksia nuorten mielenterveyskuntoutujien arjessa sekä esitellään lyheysti Pelaten terveeks? – hanke.

The amount of young mental health rehabilitation patients is increasing. Many of them spend their days on the World Wide Web and this gives opportunities to the health professionals to blend in and give guidance to young rehabilitation patients. Gamification and game technology could give even more possibilities to the guidance of these adolescents. The article describes the possibility of gamification to help rehabilitation patients in their everyday life. There is also a short description of "Gaining health by playing games?” -project.

Downloads

Download data is not yet available.
Section
Other articles

Published

2014-11-15

How to Cite

Raitio, K., Kivinen, T., & Hopia, H. (2014). Pelillistämisen mahdollisuudet nuorten mielenterveyskuntoutujien arjessa. Finnish Journal of EHealth and EWelfare, 6(4), 206–208. Retrieved from https://journal.fi/finjehew/article/view/48214