Opiskelun tukeminen ja arviointi etäopetusjärjestelyin Algoritmimatematiikkaa 1 -opintojaksolla

Kirjoittajat

  • Ville Koljonen Tampereen yliopisto
  • Ronja Friman Tampereen yliopisto
  • Terhi Kaarakka Tampere University

Abstrakti

Maailmanlaajuinen COVID-19-pandemia siirsi korkeakouluopetuksen nopeasti verkkoon vuonna 2020. Opettajien oli tehtävä nopeasti päätöksiä periaatteista, joiden pohjalta etäopetus ja arviointi järjestetään. Tässä artikkelissa kuvataan XX yliopiston Algoritmimatematiikka 1 -opintojakson opetusta ja arviointia (pienryhmätoiminta, harjoitukset ja etätentti) pandemian aikana. Tutkimuksessa selvitettiin, kuinka opiskelijat kokivat etätentin reiluuden ja mahdollisuuden näyttää osaamistaan etätentissä sekä edistikö pienryhmätoiminta ja etäharjoitukset oppimista. Lisäksi haluttiin selvittää, millaisilla keinoilla oppimisen ja reiluuden kokemusta voitaisiin jatkossa etäopetuksessa parantaa. Lopputuloksina saatiin konkreettisia kehitysideoita ja -kohteita.

Tiedostolataukset

Julkaistu

2022-12-31 — Päivitetty 2023-01-02

Viittaaminen

Koljonen, V., Friman, R., & Kaarakka, T. (2023). Opiskelun tukeminen ja arviointi etäopetusjärjestelyin Algoritmimatematiikkaa 1 -opintojaksolla . FMSERA Journal, 5(2), 25. Noudettu osoitteesta https://journal.fi/fmsera/article/view/110541

Numero

Osasto

Artikkelit