Matematiikan oppimisen iloa etsimässä? Tulkintoja opiskelijoiden kirjoittamien oppimimispäiväkirjojen pohjalta
Abstrakti
Tämän artikkelin tarkoituksena on tarkastella aikuisena luokanopettajiksi opiskelevien oppimisen ilon kokemuksia matematiikan kurssin aikana kirjoitettujen oppimispäiväkirjojen pohjalta. Tutkimuksen aineistona on satunnaisotannalla valittujen 10 oppimispäiväkirjan oppimiskokemusten kuvaukset. Tutkimus on luonteeltaan fenomenologishermeneuttinen. Tutkimuksen tulosten perusteella oppimisen ilon kokemukset vahvistat opiskelijan halua kehittyä matematiikkaa opettavana opettajana.
Tiedostolataukset
Julkaistu
2018-12-17
Viittaaminen
Perkkilä, P. (2018). Matematiikan oppimisen iloa etsimässä? Tulkintoja opiskelijoiden kirjoittamien oppimimispäiväkirjojen pohjalta. FMSERA Journal, 2(1), 1–11. Noudettu osoitteesta https://journal.fi/fmsera/article/view/70360
Numero
Osasto
Artikkelit