Matematiikan oppimisen iloa etsimässä? Tulkintoja opiskelijoiden kirjoittamien oppimimispäiväkirjojen pohjalta

Kirjoittajat

  • Päivi Perkkilä Kokkolan yliopistokeskus Chydenius

Abstrakti

Tämän artikkelin tarkoituksena on tarkastella aikuisena luokanopettajiksi opiskelevien oppimisen ilon kokemuksia matematiikan kurssin aikana kirjoitettujen oppimispäiväkirjojen pohjalta. Tutkimuksen aineistona on satunnaisotannalla valittujen 10 oppimispäiväkirjan oppimiskokemusten kuvaukset. Tutkimus on luonteeltaan fenomenologishermeneuttinen. Tutkimuksen tulosten perusteella oppimisen ilon kokemukset vahvistat opiskelijan halua kehittyä matematiikkaa opettavana opettajana.

Tiedostolataukset

Julkaistu

2018-12-17

Viittaaminen

Perkkilä, P. (2018). Matematiikan oppimisen iloa etsimässä? Tulkintoja opiskelijoiden kirjoittamien oppimimispäiväkirjojen pohjalta. FMSERA Journal, 2(1), 1–11. Noudettu osoitteesta https://journal.fi/fmsera/article/view/70360