Yksitoista hyvää käytäntöä datapalveluiden markkinoinnissa
Abstrakti
Avoimen tieteen kansallisessa koordinaatiossa esiteltiin syksyn aikana Tutkijan datapalvelujen markkinointi -työryhmässä laadittuja hyviä käytäntöjä. Tässä artikkelissa esitellään niiden lyhennelmät, laajemmat kuvaukset löytyvät Avointiede.fi-sivulta. Käytännöt on jaettu kuuteen kokonaisuuteen (pilariin), jotka tieteellisten kirjastojen LIBERin tutkimusdatanhallinnan työryhmä (Boserup Thestrup et al 2020) on määritellyt ja joita tieto asiantuntija Mari Elisa Kuusniemi on omassa yhteenvedossaan hyödyntänyt.
Viittaaminen
Copyright (c) 2022 Juuso Ala-Kyyny
Tämä työ on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.