Elevens kunskapsstrukturer – forskarens tolkningsmöjligheter som utmaning
Keywords:
svenskt språkbad, andraspråksinlärning, kunskapsstrukturer, muntlig produktionAbstract
Artikkelissa tarkastelemme kuinka täydelliseen varhaiseen ruotsin kielen kielikylpyyn osallistuvat 3., 6. ja 9.-luokkalaiset oppilaat kertovat keväästä kielikylpykielellään ruotsilla. Tavoitteenamme on luoda kolmiportainen analysointimalli oppilaiden käsiterakenteiden kuvaamiseen. Mallin avulla tarkastelemme 29 ryhmätyön valmista esitystä kevään saapumisesta Suomeen. Analyysissamme pohdiskelemme erityisesti oppilaille tarjottujen virikesanojen välisiä yhteyksiä ja keskustelemme kuinka tutkijan valitsema näkökulma varsinkin implisiittisesti ilmaistujen tietorakenteiden analysointiin on asettaa haasteita tulosten arviointiin.This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.