Arkielämän energiatiedon lukutaito
DOI:
https://doi.org/10.23978/inf.113938Avainsanat:
arkielämä, energiamurros, energiatiedon lukutaito, ilmastonmuutos, informaatiolukutaito [http://www.yso.fi/onto/yso/p15108], kotitaloudet [http://www.yso.fi/onto/yso/p8562], kyselytutkimus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10631], suomalaiset [http://www.yso.fi/onto/yso/p3180]Abstrakti
FM, KTM Teija Keränen väitteli 11.9.2021 Oulun yliopiston humanistisessa tiedekunnassa aiheesta "Arkielämän energiatiedon lukutaito. Käsitteen määrittely ja empiirinen tutkimus suomalaisten keskuudessa". Vastaväittäjänä toimi professori Peter Bath (Sheffieldin yliopisto), ja kustoksena professori Maija-Leena Huotari (Oulun yliopisto). Informaatiotutkimuksen alaan kuuluva väitöskirja, Everyday energy information literacy: Defining the concept and studying it empirically in Finland, on julkaistu sarjassa Acta Universitatis Ouluensis. B, Humaniora, ja se on luettavissa Oulun yliopiston Jultika-palvelussa osoitteessa http://urn.fi/urn:isbn:9789526230207.
Lähdeviitteet
Ilmatieteen laitos (2021). IPCC tukee ilmastopoliittista päätöksentekoa. https://www.ilmatieteenlaitos.fi/ipcc-ilmastopaneeli
Pantsar, M., & Keronen, J. (2019). Tienhaarassa: Johtajuus ilmastonmuutoksen aikakaudella. Docendo.
Taalas, P. (2021). Ilmastonmuutos ilmatieteilijän silmin. Tammi.
Ulkoministeriö (2021). Agenda 2030 – kestävän kehityksen tavoitteet. https://um.fi/agenda-2030-kestavan-kehityksen-tavoitteet
Vanhanen, T., & Turpeinen, T. (2016). Valot päälle!: Puolueeton kirja energiasta (1. p.). bear & penguin ink.
Tiedostolataukset
Julkaistu
Viittaaminen
Numero
Osasto
Lisenssi
Copyright (c) 2022 Teija Keränen

Tämä työ on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.
Lehdessä julkaistut kirjoitukset on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.
Tekijänoikeus säilyy kirjoittajalla siten, että sen alkuperäinen julkaisuoikeus on Informaatiotutkimus-lehdellä sekä digitaalisena että painettuna vuosikirjassa. Artikkelia voi vapaasti käyttää opetuksessa ja muihin ei-kaupallisiin tarkoituksiin siten, että lähteenä mainitaan tekijä, artikkeli, lehden numero sekä artikkelin URL-osoite kokonaisuudessaan.
Artikkelin kustantaja-PDF -version saa tallentaa lehden numeron julkaisun jälkeen julkaisuarkistoon tai muuhun vastaavaan palveluun, kunhan artikkelin alkuperäinen osoite mainitaan.