Tämä on vanha versio, joka on julkaistu 2024-11-03. Katso uusin versio.
Tulossa

Tekoäly osana korkeakoulujen informaatiostrategiaa: uusia ratkaisuja kurssisuunnitteluun

Kirjoittajat

DOI:

https://doi.org/10.23978/inf.148592

Avainsanat:

opetussuunnitelmat, tiedonhallinta, tekoäly, korkeakoulut, kestävä kehitys

Lähdeviitteet

Alsagoff, L., & Low, E. (2007). Challenges in curriculum development. RELC Journal, 38(2), 229–246.

Arene. (2022). Suositus ammattikorkeakoulujen yhteisistä kompetensseista ja niiden soveltamisesta. https://www.arene.fi/wp-con-tent/uploads/Raportit/2022/Kompetenssit/Suositus%20ammattikorkeakoulujen%20yhteisiksi%20kompetensseiksi.pdf?_t=1642539572

Auvinen, P., Hirvonen, K., Dal Maso, R., Kallberg, K., & Putkuri, P. (2007). Opetussuunnitelma ammattikorkeakoulussa. Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu. Theseus. https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-604-065-6

Digivisio 2030 -hanke. (2022). Korkeakoulujen Digivisio 2030: Suomesta joustavan op-pimisen mallimaa. https://digivisio2030.fi/wp-content/uploads/2022/04/Digivisio-2030.pdf

Hirvonen, N., & Enwald, H. (2022). Tekoälyn lukutaito – valmiuksia, joita jo tarvitsemme. Signum, 54(4), 25–30. https://doi.org/10.25033/sig.113614

Huovinen, L. (2024). Assessing Usability of Large Language Models in Education. Metropolia Ammattikorkeakoulu. Theseus. https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403285378

Hämäläinen, M. (2024). Eettisesti kestävä tekoäly. Teoksessa Vastuullinen hankeviestintä. Metropolia Ammattikorkeakoulu.

Luckin, R., Holmes, W., Griffiths, M., & Forcier, L. B. (2016). Intelligence unleashed: An argument for AI in education. Pearson.

Marchionini, G., & White, R. (2007). Find What You Need, Understand What You Find. International Journal of Human–Computer Interaction, 23(3), 205–237. https://doi.org/10.1080/10447310701702352

Renfors, S.-M. (2021). Internationalization of the curriculum in Finnish higher education: Understanding lecturers' experiences. Journal of Studies in International Education, 25(1), 66–82. https://doi.org/10.1177/1028315319888464

United Nations. (2015). Transforming our world: The 2030 Agenda for Sustainable Development. https://sdgs.un.org/2030agenda

Tiedostolataukset

Julkaistu

2024-11-03

Versiot

Numero

Osasto

Informaatiotutkimuksen päivät

Viittaaminen

Tekoäly osana korkeakoulujen informaatiostrategiaa: uusia ratkaisuja kurssisuunnitteluun. (2024). Informaatiotutkimus. https://doi.org/10.23978/inf.148592