Opettajien ja kirjastonhoitajien käsitykset informaatiolukutaidosta ja tiedonhaun opetuksesta koulussa
Abstrakti
Kirjallisuuskatsaus käsittelee informaatiolukutaitoa tarkastelevia tutkimuksia, jotka liittyvät oppimisympäristöihin ja siellä toimiviin ihmisiin. Perspektiiveiksi on valittu sekä opettajien että kirjastonhoitajien näkökulma. Katsaus liittyy väitöskirjatyöhön, joka tarkastelee tiedonhallintataitojen opetusta seitsemäsluokkalaisille.Tiedostolataukset
Julkaistu
2011-12-22
Numero
Osasto
Katsaukset
Lisenssi
Lehdessä julkaistut kirjoitukset on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.
Tekijänoikeus säilyy kirjoittajalla siten, että sen alkuperäinen julkaisuoikeus on Informaatiotutkimus-lehdellä sekä digitaalisena että painettuna vuosikirjassa. Artikkelia voi vapaasti käyttää opetuksessa ja muihin ei-kaupallisiin tarkoituksiin siten, että lähteenä mainitaan tekijä, artikkeli, lehden numero sekä artikkelin URL-osoite kokonaisuudessaan.
Artikkelin kustantaja-PDF -version saa tallentaa lehden numeron julkaisun jälkeen julkaisuarkistoon tai muuhun vastaavaan palveluun, kunhan artikkelin alkuperäinen osoite mainitaan.
Viittaaminen
Opettajien ja kirjastonhoitajien käsitykset informaatiolukutaidosta ja tiedonhaun opetuksesta koulussa. (2011). Informaatiotutkimus, 30(3-4). https://journal.fi/inf/article/view/4702