Kaunokirjallisuus ja suomalainen yleinen kirjasto
Abstrakti
FL Pirjo Tuomen kirjallisuuden alaan kuuluva väitöskirja Kaunokirjallisuus yleiselle kirjastolle haasteena, rasitteena ja mahdollisuutena. Historiallis-argumentatiivinen tarkastelu suomalaisen yleisen kirjastolaitoksen suhteesta kaunokirjallisuuteen ja kirjalliseen järjestelmään (Fiction as a challenge, a burden, and a possibility for the Finnish public library. A historical-argumentative investigation about the relationship between the Finnish public library, fiction, and the literary system) tarkastettiin 5.5.2017 Oulun yliopiston humanistisessa tiedekunnassa. Vastaväittäjänä toimi professori Erkki Sevänen (Itä-Suomen yliopisto) ja kustoksena professori Kuisma Korhonen (Oulun yliopisto). Väitöskirja on julkaistu sarjassa Acta Universitatis Ouluensis. B, Humaniora ja se on luettavissa myös Oulun yliopiston Jultika-julkaisuarkistossa osoitteessa http://urn.fi/urn:isbn:9789526215389
Lähdeviitteet
Boin, A., & Christensen, T. (2008). eTh Development of Public Institutions: Reconsidering the Role of Leadership. Administration & Society, 40(3), 271-297. https://oadoi.org/10.1177/0095399707313700 Haavikko, P. (2006). Ei. Siis kyllä: proosaa (s. 83). Helsinki: WSOY.
Kirjastot..fi (2017). Yleisten kirjastojen hankerekisteri. http://hankkeet.kirjastot.fi Lukukeskus. (2015). 10+1 faktaa lukemisesta (2015). http://www.lukuviikko.fi/10-faktaa-lukemisesta/ Palmgren, V. (1910). Kirjastot ja kansankasvatus : muistiinpanoja Pohjois-Amerikan Yhdysvaltoihin (s. 143). Helsinki: Kansanvalistusseura. http://hdl.handle.net/10062/28641
Copyright (c) 2017 Pirjo Tuomi

Tämä työ on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.
Lehdessä julkaistut kirjoitukset on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.
Tekijänoikeus säilyy kirjoittajalla siten, että sen alkuperäinen julkaisuoikeus on Informaatiotutkimus-lehdellä sekä digitaalisena että painettuna vuosikirjassa. Artikkelia voi vapaasti käyttää opetuksessa ja muihin ei-kaupallisiin tarkoituksiin siten, että lähteenä mainitaan tekijä, artikkeli, lehden numero sekä artikkelin URL-osoite kokonaisuudessaan.
Artikkelin kustantaja-PDF -version saa tallentaa lehden numeron julkaisun jälkeen julkaisuarkistoon tai muuhun vastaavaan palveluun, kunhan artikkelin alkuperäinen osoite mainitaan.