Yhteissana-analyysiä ammattikorkeakoulun julkaisuista
Haaga-Helian julkaisuissa pohditaan pedagogiikkaa, muovataan matkailualaa ja tutkitaan tekoälyä
Abstrakti
Julkaisutoiminnalla on tärkeä rooli ammattikorkeakoulun hanketulosten ja osaamisen levittämisessä. Se, mitä ja missä yhteyksissä julkaistaan, vaikuttaa myös ammattikorkeakoulun TKI-profiiliin ja brändiin. Haaga-Helian kirjastossa kiinnostuttiin siitä, miten olisi mahdollista luoda kokonaiskuvaa niistä sisällöistä, joita ammattikorkeakoulusta eri yleisölle julkaistaan. Millaisista aiheista ja tutkimusteemoista Haaga-Helian monialainen ja monikanavainen julkaisutoiminta koostuu ja millaisia yhteyksiä eri aihepiirien välillä on?
Lähdeviitteet
Callon, M., Courtial, J-P., Turner, W., & Bauin, S. (1983). From translations to problematic networks: An introduction to co-word analysis. Social Science Information, 22(2), 191–235. https://doi.org/10.1177/053901883022002003
Callon, M., Courtial, J-P., & Laville, F. (1991). Co-word analysis as a tool for describing the network of interactions between basic and technological research: the case of polymer chemistry. Scientometrics, 22(1), 155–205. https://doi.org/10.1007/bf02019280
Drieger, P. (2013). Semantic network analysis as a method for visual text analytics. Procedia – Social and behavioral Sciences, 79, 4–17. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.05.053
Forsman, M. (2005). Development of research networks: the case of social capital. Åbo Akademi University Press. http://urn.fi/URN:ISBN:951-765-285-2
Forsman, M. (2016). Julkaisut ja tieteen mittaaminen: bibliometriikan käännekohtia. Enostone.
Copyright (c) 2020 Antti Nyqvist

Tämä työ on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.
Lehdessä julkaistut kirjoitukset on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.
Tekijänoikeus säilyy kirjoittajalla siten, että sen alkuperäinen julkaisuoikeus on Informaatiotutkimus-lehdellä sekä digitaalisena että painettuna vuosikirjassa. Artikkelia voi vapaasti käyttää opetuksessa ja muihin ei-kaupallisiin tarkoituksiin siten, että lähteenä mainitaan tekijä, artikkeli, lehden numero sekä artikkelin URL-osoite kokonaisuudessaan.
Artikkelin kustantaja-PDF -version saa tallentaa lehden numeron julkaisun jälkeen julkaisuarkistoon tai muuhun vastaavaan palveluun, kunhan artikkelin alkuperäinen osoite mainitaan.