Tietoa julkaisusta
Journal of Early Childhood Education Research- lehdessä julkaistavissa tutkimuksissa tarkastellaan laaja-alaisesti varhaiskasvatuksen yhteiskunnallisia, pedagogisia, ammatillisia, koulutuksellisia ja varhaiskasvatuksen tieteenalaan liittyviä kysymyksiä sekä varhaiskasvatuksen organisointiin ja johtajuuteen liittyviä teemoja. Pääsääntöisesti lehdessä käsitellään alle 8-vuotiaiden lasten kasvun, kehityksen, hyvinvoinnin ja oppimisen kysymyksiä.
JECERin tarkoituksena on uuden tiedon välittäminen, tieteellisen keskustelun edistäminen ja varhaiskasvatuksen kehittämisen tukeminen. JECER avaa myös kansainvälisiä näkökulmia varhaiskasvatukseen. Lehden tavoitteena on parantaa varhaiskasvatuksen tutkimuksen tunnettuutta ja saavutettavuutta sekä mahdollisuuksia tutkimusperustaiseen päätöksentekoon ja laadun kehittämiseen varhaiskasvatuksessa.
JECER on avoin lehti, mikä merkitsee sitä, että kaikki sisältö on käyttäjän tai hänen taustaorganisaationsa saatavilla vapaasti ja maksutta. Käyttäjät saavat lukea, ladata, kopioida, jakaa, tulostaa, hakea tai linkittää artikkelien kokotekstejä tai käyttää niitä mihin tahansa lailliseen käyttötarkoitukseen ilman kustantajan tai tekijän lupaa. Tämä noudattaa BOAI:n avoimen julkaisemisen määritelmää.