Varhaiskasvatuksen tiedelehti rakentaa varhaiskasvatustiedettä

Journal of Early Childhood Education Research constructs the science in early childhood education

Kirjoittajat

  • Eeva Hujala University of Tampere, Finland
  • Leena Turja University of Jyväskylä, Finland

Abstrakti

Suomalainen varhaiskasvatustutkimus on vuosi vuodelta lisääntynyt määrällisesti ja samalla se on kiitettävästi kehittänyt varhaiskasvatuksen ja lapsuuden tieteellisiä tutkimusmenetelmiä. Varhaiskasvatuksen tiedelehti (JECER) avaa uuden sivun varhaiskasvatuksen akateemisella taipaleella ja on siten omalta osaltaan on mukana rakentamassa varhaiskasvatusta omana tieteenalanaan. Lehti on ensimmäinen Suomessa ilmestyvä varhaiskasvatuksen kansainvälinen tiedelehti. Tavoitteenamme on varhaiskasvatusta koskevan tutkimustiedon levittäminen sekä keskustelun aktivointi varhaiskasvatustutkimuksesta ja sen tieteellisistä menetelmistä. Lehden ensimmäinen numero − ja samalla sen ensimmäinen vuosikerta − koostuu suomenkielisistä artikkeleista. Lähtökohtanamme kuitenkin on, että tieteen tekemisellä ei ole kansallisia rajoja, ja sen vuoksi jatkossa haluamme tarjota julkaisufoorumin laajalle kansainväliselle lukijakunnalle julkaisemalla varhaiskasvatustieteellisiä artikkeleita myös englannin kielellä.

Tiedostolataukset

Julkaistu

2012-12-28

Numero

Osasto

Editorial