Varhaiskasvatuksen tiedelehti rakentaa varhaiskasvatustiedettä
Journal of Early Childhood Education Research constructs the science in early childhood education
Abstrakti
Suomalainen varhaiskasvatustutkimus on vuosi vuodelta lisääntynyt määrällisesti ja samalla se on kiitettävästi kehittänyt varhaiskasvatuksen ja lapsuuden tieteellisiä tutkimusmenetelmiä. Varhaiskasvatuksen tiedelehti (JECER) avaa uuden sivun varhaiskasvatuksen akateemisella taipaleella ja on siten omalta osaltaan on mukana rakentamassa varhaiskasvatusta omana tieteenalanaan. Lehti on ensimmäinen Suomessa ilmestyvä varhaiskasvatuksen kansainvälinen tiedelehti. Tavoitteenamme on varhaiskasvatusta koskevan tutkimustiedon levittäminen sekä keskustelun aktivointi varhaiskasvatustutkimuksesta ja sen tieteellisistä menetelmistä. Lehden ensimmäinen numero − ja samalla sen ensimmäinen vuosikerta − koostuu suomenkielisistä artikkeleista. Lähtökohtanamme kuitenkin on, että tieteen tekemisellä ei ole kansallisia rajoja, ja sen vuoksi jatkossa haluamme tarjota julkaisufoorumin laajalle kansainväliselle lukijakunnalle julkaisemalla varhaiskasvatustieteellisiä artikkeleita myös englannin kielellä.Tiedostolataukset
Julkaistu
2012-12-28
Numero
Osasto
Editorial
Lisenssi
Copyright (c) 2012 Authors & Suomen Varhaiskasvatus ry. – Association for Finnish Early Childhood Education
Tämä työ on lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.