Yksitoista hyvää käytäntöä datapalveluiden markkinoinnissa

Kirjoittajat

  • Juuso Ala-Kyyny Helsingin yliopiston kirjasto

Abstrakti

Avoimen tieteen kansallisessa koordinaatiossa esiteltiin syksyn aikana Tutkijan datapalvelujen markkinointi -työryhmässä laadittuja hyviä käytäntöjä. Tässä artikkelissa esitellään niiden lyhennelmät, laajemmat kuvaukset löytyvät Avointiede.fi-sivulta. Käytännöt on jaettu kuuteen kokonaisuuteen (pilariin), jotka tieteellisten kirjastojen LIBERin tutkimusdatanhallinnan työryhmä (Boserup Thestrup et al 2020) on määritellyt ja joita tieto asiantuntija Mari Elisa Kuusniemi on omassa yhteenvedossaan hyödyntänyt.

Osasto
Artikkelit

Julkaistu

2022-04-10

Viittaaminen

Ala-Kyyny, J. (2022). Yksitoista hyvää käytäntöä datapalveluiden markkinoinnissa. Signum, 54(1), 22–25. https://doi.org/10.25033/sig.116008