Aikuisten kielenoppijoiden vuorovaikutuskompetenssin kehittyminen luokkahuoneen ulkopuolisissa oppimisympäristöissä
Adult learners' interactional competence and its development outside the classroom
DOI:
https://doi.org/10.30660/afinla.126061Avainsanat:
vuorovaikutuskompetenssi, kehollisuus, tila, resurssiAbstrakti
There are more newcomers to Finland than ever before. One of the biggest challenges for language education is to develop pedagogical methods that facilitate adult learners’ access to social encounters in Finnish and help them develop techniques for supporting their own language learning. This article brings together research that has investigated adult second language learners’ language use and development in different everyday encounters. We approach language learning as social action that is manifested at the microlevel in details of interaction. The research we discuss highlights the multimodality of language and interaction and sheds light on the situated, social, and distributed nature of cognition.
Tiedostolataukset
Julkaistu
Numero
Osasto
Lisenssi
Tekijänoikeus säilyy kirjoittajalla siten, että sen alkuperäinen julkaisuoikeus on tällä lehdellä (AFinLA-e: Soveltavan kielitieteen tutkimuksia). Artikkelia voi vapaasti käyttää opetuksessa ja muihin ei-kaupallisiin tarkoituksiin siten, että lähteenä mainitaan tekijä(t), artikkeli, lehden nimi ja numero sekä artikkelin URL-osoite kokonaisuudessaan.
- The license of the published metadata is Creative Commons CC0 1.0 Universal (CC0 1.0).
- Julkaistujen artikkeleiden metadatan käyttölisenssi on Creative Commons CC0 1.0 Universal (CC0 1.0).
- https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/