Lectio Praecursoria

A Qualitative Study of Misinformation as a Social Phenomenon

Authors

  • Hilda Ruokolainen Åbo Akademi, informaatiotutkimus

Keywords:

misinformation, information literacy [http://www.yso.fi/onto/yso/p15108], youth [http://www.yso.fi/onto/yso/p15327], asylum seekers [http://www.yso.fi/onto/yso/p6461], information [http://www.yso.fi/onto/yso/p261]

Abstract

VTM Hilda Ruokolaisen informaatiotutkimuksen alaan kuuluva väitöskirja Misinformation in Encounters: A Qualitative Study of Misinformation as a Social Phenomenon tarkastettiin 16.6.2023 Åbo Akademin yhteiskuntatieteiden, kauppatieteiden ja oikeustieteiden tiedekunnassa. Vastaväittäjänä toimi professori Ian Ruthven (University of Strathclyde, Iso-Britannia) ja kustoksena professori Kristina Eriksson-Backa (Åbo Akademi). Väitöskirja on julkaistu Åbo Akademin julkaisuarkisto Doriassa osoitteessa https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-12-4278-6.

Section
Lectio praecursoria

Published

2023-09-10 — Updated on 2023-12-16

Versions

How to Cite

Ruokolainen, H. (2023). Lectio Praecursoria: A Qualitative Study of Misinformation as a Social Phenomenon. Informaatiotutkimus, 42(3-4), 51–56. https://doi.org/10.23978/inf.131816 (Original work published September 10, 2023)