Unkarilainen todellisuus lähikuvassa – Béla Tarrin elokuvien visuaalinen estetiikka
Avainsanat:
elokuva, elokuvahistoria, Unkari, estetiikka, sensuuriAbstrakti
Unkarilaisen ja samalla myös keskieurooppalaisen elokuvan tärkeimpiä kysymyksiä ovat viime vuosina olleet taiteen, politiikan ja sosiaalisen sitoutuneisuuden monialaiset kytkennät. Aiemmasta valtion kontrolloimasta elokuvatuotannosta on siirrytty uudenlaiseen tuotannon ja levityksen aikakauteen. Myös taiteelliseen vapauteen, sensuuriin ja taloudellisiin sekä ideologisiin näkökulmiin liittyvät seikat ovat nousseet Unkarin elokuvassa keskeisesti esille.Viittaaminen
Valkola, J. (2005). Unkarilainen todellisuus lähikuvassa – Béla Tarrin elokuvien visuaalinen estetiikka. Tieteessä tapahtuu, 23(1). Noudettu osoitteesta https://journal.fi/tt/article/view/56466