Suomenkielinen tieto- ja tiedekirjallisuus
Avainsanat:
Pirjo Hiidenmaa, suomen kieli, tietokirjallisuusAbstrakti
Nykylukio korostaa monipuolista tiedonhankintaa ja aktiivista asioiden seuraamista. Jos koulujen opetuksessa otettaisiin huomioon tietokirjojen lukeminen, voitaisiin houkutella luku-uralle monia, jotka eivät ehkä ole vielä löytäneet omaa lajiaan. Lisäksi lukijat osaisivat pitää itsestään selvänä, että suomeksi voi puhua tiedosta monella tavalla. Niinpä sitä perusasiaa ei tarvitsisi akateemisessa maailmassa ruveta keksimään alusta.Viittaaminen
Hiidenmaa, P. (2006). Suomenkielinen tieto- ja tiedekirjallisuus. Tieteessä tapahtuu, 24(3). Noudettu osoitteesta https://journal.fi/tt/article/view/56597