Tohtorista on moneksi
Abstrakti
Tutkijankoulutusta edelleen kehitettäessä on tärkeää turvata opetuksen laatu. Tutkijanuran ja tutkijakoulujen houkuttelevuuden säilyttäminen edellyttää tutkimus- ja koulutusympäristöjen jatkuvaa kehittämistä sekä koulujen voimavarojen turvaamista, muuten voi käydä niin, että lahjakkaimmat opiskelijat eivät koe tutkijakoulupaikkaa kilpailukykyiseksi muihin mahdollisuuksiin verrattuna. Liian koulumainen imago pienine palkkoineen voi pikkuhiljaa nakertaa tutkijankoulutuksen arvostusta. Riskinä on myös se, että tutkijakoulujen ulkopuolisia aloja ja tohtoriopiskelijoita ei tueta riittävästi.Viittaaminen
Lehvo, A., & Pauli, A. (2004). Tohtorista on moneksi. Tieteessä tapahtuu, 22(3). Noudettu osoitteesta https://journal.fi/tt/article/view/56954