Lukiolaisten näkemyksiä etäopetuksesta ja oppimista edistävästä palautteesta kieltenopetuksessa
Schlagworte:
palaute, kieltenopetus, lukio, etäopetusAbstract
Tässä tutkimuksessa kartoitettiin lukiolaisten näkemyksiä etäopetuksesta ja siinä annettavasta opettajan palautteesta kieltenopetuksessa. Aineistona oli 251 lukiolaisen vastaukset avoimiin ja suljettuihin kysymyksiin, ja ne analysoitiin monimenetelmällisin keinoin. Tulokset osoittavat, että etäopetus on lannistavampaa ja työläämpää kuin lähiopetus ja että tytöt suhtautuvat myönteisemmin etäopetukseen kuin pojat. Lukiolaisten mielestä tärkeintä kieltenopettajien palautteessa on palautteen luonne: palautteen tulisi olla kannustavaa ja yksilöllistä. Kuitenkaan noin joka kahdeksas lukiolainen ei osannut sanoa, mikä on tärkeintä etäopetuksessa annettavassa palautteessa. Tulosten perusteella voidaan todeta, että opettajankoulutuksessa tulee ottaa monipuolisemmin huomioon etäopetuksen pedagogiikka, jotta tulevat opettajat saavat työkaluja onnistuneeseen etäopetukseen.
Zitationsvorschlag
Copyright (c) 2022 Ainedidaktiikka
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.