Hämmentävä, ristiriitainen ja vaikeaselkoinen terveysviestintä edellyttää monenlaisia lukutaitoja

Autor/innen

  • Tuula Nygård Oulun yliopisto

Schlagworte:

kognitiivinen auktoriteetti, monilukutaito, neksusanalyysi, opettajaidentiteetti, tiedollinen luottohenkilö, tiedon arviointi, tiedonhankinta

Abstract

KM Tuula Nygårdin kasvatustieteen alaan kuuluva väitöskirja "There is a lot to practice". A nexus analytical study on promoting multiliteracy in health education (”Kyllä siinä paljon on semmoista harjoiteltavaa”. Neksusanalyyttinen tutkimus monilukutaidon edistämisestä terveystiedossa) tarkastettiin 27.5.2022 Oulun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnassa. Vastaväittäjänä toimi KT Carita Kiili (Tampereen yliopisto) ja kustoksena professori Riitta-Liisa Korkeamäki (Oulun yliopisto). Väitöskirja on julkaistu sarjassa Acta Universitatis Ouluensis. E, Scientiae rerum socialium ja se on luettavissa Oulun yliopiston Jultika-julkaisuarkistossa osoitteessa http://urn.fi/urn:isbn:9789526233154.

Rubrik
Lectio

Veröffentlicht

2022-12-30

Zitationsvorschlag

Nygård, T. (2022). Hämmentävä, ristiriitainen ja vaikeaselkoinen terveysviestintä edellyttää monenlaisia lukutaitoja. Ainedidaktiikka, 6(2), 90–97. https://doi.org/10.23988/ad.120841