Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Journal of Early Childhood Education Research
Current
Archives
Submissions
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 11 No. 2 (2022)
Vol. 11 No. 2 (2022)
Published:
2022-03-01
Peer-reviewed articles
Etäpedagogiikan jäsennyksiä suomalaisessa varhaiskasvatuksessa COVID-19 pandemian alkaessa
Jonna Kangas, Hanna Niinistö
1-24
PDF (Suomi)
Varhaisvuosien opettajat käsityö- ja teknologiakasvatuksen osaamistaan arvioimassa ja kehittämässä
Kirsti Karila, Sini Leikkola
25-47
PDF (Suomi)
Käsityksiä yhteistoimijuudesta varhaiskasvatuksen toimintaympäristössä
Hennariikka Heinijoki, Tiina Lautamo, Pirjo Vuoskoski
48-71
PDF (Suomi)
Lapsen osallisuuden tilan muotoutuminen lapsen ja opettajan välisissä kohtaamisissa
Enni-Mari Ylikörkkö
72-98
PDF (Suomi)
Maternal depression moderated by family resources when children have developmental disabilities
Timothy B. Smith, Terisa P. Gabrielsen
99-120
PDF
The effects of PedaSens intervention on early childhood professionals’ emotional availability
Sivi M. Harkoma, Nina K. Sajaniemi, Mari Saha, Eira Suhonen
121-150
PDF
Shadowing teachers as pedagogical leaders in early childhood education settings in Finland
Johanna Heikka, Sanni Kahila, Katja Suhonen
151-173
PDF
Suhteissa muovautuvat johtajuudet yksityisen varhaiskasvatuksen johtajien moniäänisissä kertomuksissa
Marjo Mäntyjärvi, Elina Viljamaa, Anna-Maija Puroila
174-196
PDF (Suomi)
Associations between early childhood education personell’s social support, stress, educational background and challenges in children’s self-regulation
Jemina Sohlstén-Nederström, Elviira Lehto, Nina Sajaniemi, Reetta Lehto
197-222
PDF (Suomi)
Children excluding other children from play through passive resistance
Siv Lundström, Patricia Donner, Mia Heikkilä
223-242
PDF
Language
English
Suomi
Make a Submission
Make a Submission