Aristoteles, retoriikka ja sijoittajasuhteet
Avainsanat:
Aristoteles, retoriikka, talouselämä, puheen lajit, sijoittajasuhdeviestintä, yritysviestintä, pörssiyritykset, tulosjulkistukset, tiedotustilaisuudet, oikeuspuhe, juhlapuhe, epideiktinen puhe, poliittinen puhe, aika, telosAbstrakti
Aristoteleen Retoriikka ei edelleenkään ole pelkkä historiallinen kuriositeetti. Paitsi että se on tärkeä oman aikansa merkkiteos, sen sivut kuluvat myös tämän päivän retorisesta vaikuttamisesta kiinnostuneiden käsissä. Aristoteleen ajatukset ja keskeiset käsitteet ovat säilyttäneet voimansa, mutta samalla niiden historiallinen painolasti asettaa omat haasteensa niiden käytölle. Tämä artikkeli käsittelee talouselämän retoriikan avulla sitä, miten historian haasteeseen voi yrittää vastata. Lähtökohtani on, että Aristoteleen oppi puheen lajeista voi toimia omalle ajallemme ajankohtaisessa, sijoittajasuhdeviestinnän piiriin kuuluvassa materiaalissa.Viittaaminen
Huhtinen, T. P. (2009). Aristoteles, retoriikka ja sijoittajasuhteet. Tieteessä tapahtuu, 27(7). Noudettu osoitteesta https://journal.fi/tt/article/view/2497