Kouluarkkitehtuuri on tietämisen suunnittelua

Kirjoittajat

  • Mikko Kainulainen

Abstrakti

Koulujen tilasuunnittelusta on käyty viime aikoina julkista keskustelua monenlaisista tulokulmista. Useissa puheenvuoroissa on huomioitu esimerkiksi ääneen ja sen eristykseen, terveyteen, hyvinvointiin, tilojen organisointiin sekä budjettiin liittyviä seikkoja. Haluaisin ehdottaa keskusteluun yhden näkökulman lisää, pohjautuen siihen yksinkertaiseen ajatukseen, että koulut ovat tietämisen paikkoja.

Osasto
Keskustelua

Julkaistu

2020-04-17

Viittaaminen

Kainulainen, M. (2020). Kouluarkkitehtuuri on tietämisen suunnittelua. Tieteessä tapahtuu, 38(2). Noudettu osoitteesta https://journal.fi/tt/article/view/91555