Arvalla heitetty? Tiede ja sen kyseenalaistaminen turve-energian markkinoinnissa
Keywords:
Hanna Lempinen, Vapo, Vapon kampanja, tieteen kieli, tieteellinen tieto, tieteen kyseenalaistaminen, turve-energia, turvetuotanto, retoriikkaAbstract
Tieteellinen tieto ja tieteellisen argumentaation käytännöt ovat vakiinnuttaneet asemansa vakuuttamisen ja vaikuttamisen keinoina myös tieteellisten keskusteluareenoiden ulkopuolella. Tiedettä ja sen kyseenalaistamista käytti hyväkseen myös energiayhtiö Vapon turvetuotannon lisäämiseen tähdännyt ”2 prosenttia” -mainoskampanja, joka aiheutti pari vuotta sitten mittavaa kuohuntaa suomalaismedioissa ja internetin keskustelupalstoillaHow to Cite
Lempinen, H. (2013). Arvalla heitetty? Tiede ja sen kyseenalaistaminen turve-energian markkinoinnissa. Tieteessä tapahtuu, 31(5). Retrieved from https://journal.fi/tt/article/view/8642