Arvalla heitetty? Tiede ja sen kyseenalaistaminen turve-energian markkinoinnissa

Authors

  • Hanna Lempinen

Keywords:

Hanna Lempinen, Vapo, Vapon kampanja, tieteen kieli, tieteellinen tieto, tieteen kyseenalaistaminen, turve-energia, turvetuotanto, retoriikka

Abstract

Tieteellinen tieto ja tieteellisen argumentaation käytännöt ovat vakiinnuttaneet asemansa vakuuttamisen ja vaikuttamisen keinoina myös tieteellisten keskusteluareenoiden ulkopuolella. Tiedettä ja sen kyseenalaistamista käytti hyväkseen myös energiayhtiö Vapon turvetuotannon lisäämiseen tähdännyt ”2 prosenttia” -mainoskampanja, joka aiheutti pari vuotta sitten mittavaa kuohuntaa suomalaismedioissa ja internetin keskustelupalstoilla
Section
Katsauksia

Published

2013-09-25

How to Cite

Lempinen, H. (2013). Arvalla heitetty? Tiede ja sen kyseenalaistaminen turve-energian markkinoinnissa. Tieteessä tapahtuu, 31(5). Retrieved from https://journal.fi/tt/article/view/8642