Psyykkisen kehityksen ja hyvinvoinnin tutkimuksen käsitteistä ja mittaamisesta
Avainsanat:
Helsingin yliopisto, professorit, oppiaineet, psykologia, hyvinvointi, psyykkinen kehitys, henkinen hyvinvointiAbstrakti
Tässä kirjoituksessa kerron ajatuksiani psyykkisen kehityksen ja hyvinvoinnin tutkimukseen liittyvistä keskeisistä käsitteistä ja näiden käsitteiden mittaamiseen liittyvistä haasteista. Lopuksi esitän joitakin ratkaisuja, joilla näihin haasteisiin on pyritty osin vastaamaan omissa ja yhteistyökumppaneitteni tutkimuksissa.Viittaaminen
Elovainio, M. (2016). Psyykkisen kehityksen ja hyvinvoinnin tutkimuksen käsitteistä ja mittaamisesta. Tieteessä tapahtuu, 34(5). Noudettu osoitteesta https://journal.fi/tt/article/view/59306