Aikuiskasvatustutkimus pitkällä marssillaan

  • Kari Rantalaiho
Avainsanat: aikuiskasvatus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10754], kasvatustieteellinen tutkimus, tutkimuksen laatu, laatu [http://www.yso.fi/onto/yso/p5029], kasvatustiede [http://www.yso.fi/onto/yso/p4537], tutkimus [http://www.yso.fi/onto/yso/p183], tieteellinen tieto [http://www.yso.fi/onto/yso/p7837], oppihistoria [http://www.yso.fi/onto/yso/p16329], tieteenalat [http://www.yso.fi/onto/yso/p352]

Abstrakti

”Kun katselee aikuiskasvatustutkimusta, vaikkapa opinnäytetöitä, havaitsee helposti paradigmaattisen kirjavuuden, monenlaista yrittämistä. Ehkäpä kysymys on makuasioista, mutta minusta alalla on paljon positiivista keskinkertaisuutta, sen sijaan todella hyvää, omaperäistä, ajatuksia herättävää tutkimusta ei niinkään; sellaista kohtaa lähinnä yhteiskuntatieteissä.”

Osasto
Keskustelua
Julkaistu
huhti 1, 1995
Viittaaminen
Rantalaiho, K. (1995). Aikuiskasvatustutkimus pitkällä marssillaan. Aikuiskasvatus, 15(4), 271–272, 336. https://doi.org/10.33336/aik.92350