Kasvatusantropologisen tutkimuksen havaintoja kehitysyhteistyön koulutuksesta
kehitystä, interventiota vai oppimista
Avainsanat:
kehitysyhteistyö [http://www.yso.fi/onto/yso/p3845], kehitysmaat [http://www.yso.fi/onto/yso/p17004], kehityspolitiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p10709], kasvatusantropologia [http://www.yso.fi/onto/yso/p4536]
Abstrakti
Jos kehitysyhteistyön intervention tavoitteleman kehityksen kohdetta, sen toimintakulttuuria ja ajattelua ei tunneta, ei myöskään tiedetä, mitä kehitetään tai millaista muutosta toiminnan seurauksena syntyy. Silloin ei myöskään tiedetä, mitä kehitys on tai mihin suuntaan kehityksen tulisi johtaa.
Osasto
Uutta tutkimuksesta
Julkaistu
Sep 15, 2000
Viittaaminen
Judén-Tupakka, S. (2000). Kasvatusantropologisen tutkimuksen havaintoja kehitysyhteistyön koulutuksesta: kehitystä, interventiota vai oppimista. Aikuiskasvatus, 20(3), 234–239. https://doi.org/10.33336/aik.93297