Liiketalousinnovaatioiden keksiminen on myös kognitiivinen prosessi

  • Jyrki Suomala
  • Vesa Taatila
  • Reijo Siltala
  • Soili Keskinen
Avainsanat: liiketalous, tuotekehitys, innovaatiot, luovuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p8311], kognitiiviset prosessit, markkinointi

Abstrakti

Luovuus ja keksiminen on perinteisesti liitetty tieteeseen, teknologiaan ja taiteeseen. Kuitenkin myös liiketaloudellisessa toimintaympäristössä on käyttöä luovuudelle. Siksi taloutta kutsutaan nykyisin innovaatiotaloudeksi. Informaatiolla ja tiedolla ei kuitenkaan ole merkitystä, jos niitä ei osata soveltaa innovaatioprosessissa. Innovatiiviset yritykset ja innovatiiviset henkilöt keskittyvät enemmän tulevaisuuteen kuin menneeseen ja tällöin on sitouduttu luopumaan vanhoista uskomuksista, teorioista ja toimintatavoista.
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
syys 15, 2005
Viittaaminen
Suomala, J., Taatila, V., Siltala, R., & Keskinen, S. (2005). Liiketalousinnovaatioiden keksiminen on myös kognitiivinen prosessi. Aikuiskasvatus, 25(3), 180–190. https://doi.org/10.33336/aik.93631