Diagnoosin osumakohdista
Avainsanat:
kasvatustiede [http://www.yso.fi/onto/yso/p4537], aikuiskasvatustiede, vapaa sivistystyö [http://www.yso.fi/onto/yso/p12170], aikuiskasvatus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10754], sivistys [http://www.yso.fi/onto/yso/p14979], terminologia [http://www.yso.fi/onto/yso/p1346], sivistyskäytännöt,
Abstrakti
Artikkelissa analysoidaan aikuiskasvatuksen kielellisten ilmaisujen merkitystä, sivistystyön kehittymisen eri vaiheita ja aikuiskoulutuksen tehtäväaluejaon pätevyyttä vastineena edellisessä Aikuiskasvatus -lehdessä olleeseen Aulis Alasen artikkeliin. Kirjoittaja käsittelee aikuiskasvatuksen yleisen terminologian ja lähtökohtien lisäksi myös A ikuiskoulutuksen väliaikaisen kehittämisorganisaation laatimaa Aikuiskoulutuksen suunnittelukäsitteistöä kritisoiden mm. peruskäsitteitä.
Viittaaminen
Tervonen, I. (1981). Diagnoosin osumakohdista. Aikuiskasvatus, 1(3–4), 99–101. https://doi.org/10.33336/aik.96193