Aikuiskoulutuksen ”uuteen” tulemiseen koulutussuunnittelun perinteisin menetelmin

Avainsanat: aikuiskoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p300], koulutussuunnittelu [http://www.yso.fi/onto/yso/p9232], koulutustaso [http://www.yso.fi/onto/yso/p12157], työvoiman kysyntä [http://www.yso.fi/onto/yso/p6255], koulutustarve [http://www.yso.fi/onto/yso/p9233], koulutusjärjestelmät [http://www.yso.fi/onto/yso/p248]

Abstrakti

Artikkelissa tarkastellaan Väestön koulutus 2000 -mietinnön käyttämiä määrällisen koulutussuunnittelun menetelmiä ja aikuiskoulutuksen tavoitteenasetteluja. Erityisesti huomiota kiinnitetään vaihtoehtoisten työvoimaennusteiden käyttämiseen ja koulutuksen kysyntämenetelmän mahdollisuuksiin, väestön koulutusprefenssien selvittämisen tärkeyteen, aikuiskoulutuksen laajentamisen ongelmiin ja koulutuksen osuuteen rakennemuutoksen hallinnassa.

Kirjoittajien biografiat

Osmo Kivinen, Turun yliopisto

valt.tri, Turun yliopiston koulutussosiologian tutkimusyksikön tutkimusjohtaja

Risto Rinne, Turun yliopisto

kasv.tri, apulaisprofesstori, Turun yliopiston koulutussosiologian tutkimusyksikön tutkimusjohtaja

Sakari Ahola, Turun yliopisto

valt.maist., Turun yliopiston koulutussosiologian tutkimusyksikön tutkija

Arto Kankaanpää, Turun yliopisto

valt.yo., Turun yliopiston koulutussosiologian tutkimusyksikön tutkimusassistentti

Osasto
Artikkelit
Julkaistu
joulu 1, 1988
Viittaaminen
Kivinen, O., Rinne, R., Ahola, S., & Kankaanpää, A. (1988). Aikuiskoulutuksen ”uuteen” tulemiseen koulutussuunnittelun perinteisin menetelmin. Aikuiskasvatus, 8(4), 4–10. https://doi.org/10.33336/aik.96580