Työn, aikuiskoulutuksen ja tutkimuksen yhteydet
Yhdysvaltalaisia asiantuntijoita haastateltavana
Avainsanat:
aikuiskoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p300], kasvatustieteilijät [http://www.yso.fi/onto/yso/p20573], täydennyskoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p6266], oppimiskäsitykset [http://www.yso.fi/onto/yso/p6332], tohtorikoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p21717], ammatillinen tieto [http://www.yso.fi/onto/ysa/Y136009], reflektio [http://www.yso.fi/onto/ysa/Y161787], oppimisympäristö [http://www.yso.fi/onto/ysa/Y109517], ongelmalähtöinen oppiminen [http://www.yso.fi/onto/ysa/Y112233]
Abstrakti
Professori Juhani Kirjonen on haastatellut Yhdysvaltain matkansa yhteydessä marraskuussa 1989 kahdeksaa aikuiskoulutuksen tutkijaa ja teoreetikkoa. Haastattelut liittyvät työtieteellisen täydennyskoulutusohjelman kehittämiseen, jonka ensimmäisestä vaiheesta kerrotaan haastatteluosuuksien jälkeen. Aikuiskasvatus-lehti julkaisee professori Kirjosen haastattelut kahdessa osassa. Numerossa 1/90 ilmestyvät professorien Jack Mezirow, Donald Schön ja Lee Boman haastattelut ja numerossa 2/90 professorien David Kolb, Lynn Davie, Don Brundage ja Mihaly Csikszentmihalyi sekä tohtori Elizabeth Burgen haastattelut.
Osasto
Katsauksia
Julkaistu
Feb 15, 1990
Viittaaminen
Kirjonen, J. (1990). Työn, aikuiskoulutuksen ja tutkimuksen yhteydet: Yhdysvaltalaisia asiantuntijoita haastateltavana. Aikuiskasvatus, 10(1), 34–41. https://doi.org/10.33336/aik.96655