Työn, aikuiskoulutuksen ja tutkimuksen yhteydet

Yhdysvaltalaisia asiantuntijoita haastateltavana

  • Juhani Kirjonen Jyväskylän yliopisto
Avainsanat: aikuiskoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p300], kasvatustieteilijät [http://www.yso.fi/onto/yso/p20573], täydennyskoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p6266], oppimiskäsitykset [http://www.yso.fi/onto/yso/p6332], tohtorikoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p21717], ammatillinen tieto [http://www.yso.fi/onto/ysa/Y136009], reflektio [http://www.yso.fi/onto/ysa/Y161787], oppimisympäristö [http://www.yso.fi/onto/ysa/Y109517], ongelmalähtöinen oppiminen [http://www.yso.fi/onto/ysa/Y112233]

Abstrakti

Professori Juhani Kirjonen on haastatellut Yhdysvaltain matkansa yhteydessä marraskuussa 1989 kahdeksaa aikuiskoulutuksen tutkijaa ja teoreetikkoa. Haastattelut liittyvät työtieteellisen täydennyskoulutusohjelman kehittämiseen, jonka ensimmäisestä vaiheesta kerrotaan haastatteluosuuksien jälkeen. Aikuiskasvatus-lehti julkaisee professori Kirjosen haastattelut kahdessa osassa. Numerossa 1/90 ilmestyvät professorien Jack Mezirow, Donald Schön ja Lee Boman haastattelut ja numerossa 2/90 professorien David Kolb, Lynn Davie, Don Brundage ja Mihaly Csikszentmihalyi sekä tohtori Elizabeth Burgen haastattelut.

Kirjoittajan esittely

Juhani Kirjonen, Jyväskylän yliopisto
professori, Jyväskylän yliopiston liikuntatieteen laitos
Viittaaminen
Kirjonen, J. (1990). Työn, aikuiskoulutuksen ja tutkimuksen yhteydet: Yhdysvaltalaisia asiantuntijoita haastateltavana. Aikuiskasvatus, 10(1), 34–41. https://doi.org/10.33336/aik.96655