NOPUS-projekti

Kokemuksia sosiaalialan yhteispohjoismaisesta täydennyskoulutuskurssista

  • Katariina Terhi Helsingin yliopisto
Avainsanat: sosiaaliala [http://www.yso.fi/onto/ysa/Y98931], pohjoismainen yhteistyö [http://www.yso.fi/onto/ysa/Y98155], täydennyskoulutus [http://www.yso.fi/onto/ysa/Y99854], sosiaalipalvelut [http://www.yso.fi/onto/ysa/Y98958], kielitaito [http://www.yso.fi/onto/ysa/Y96143]

Abstrakti

Yhteispohjoismaisella sosiaalialan jatko- ja täydennyskoulutuskurssilla, NOPUS-kurssilla, korostuu pohjoismaisuus suhteessa yhdentyvään Eurooppaan. Ainoaksi ongelmaksi kurssilaiset nimeävät kielivaikeudet. Etenkin suomenkielinen kokee suhteessa muihin pohjoismaisiin eriarvoisuutta, koska hän ei pysty ilmaisemaan itseään omalla äidinkielellään, ja kielivaikeuksien takia suomalainen alkaa epäillä ja tuntea epävarmuutta oman maansa kuulumisesta Pohjoismaihin.
Projektisihteeri Katariina Terhi tekee seuraavassa katsauksen yhteispohjoismaiseen, kolmen vuoden mittaiseen sosiaalipalveluiden kehittämisprojektiin.

Kirjoittajan esittely

Katariina Terhi, Helsingin yliopisto
NOPUS-projektin sihteeri, Helsingin yliopisto
Viittaaminen
Terhi, K. (1990). NOPUS-projekti: Kokemuksia sosiaalialan yhteispohjoismaisesta täydennyskoulutuskurssista. Aikuiskasvatus, 10(1), 44–46. https://doi.org/10.33336/aik.96657