Suomen urheilu- ja hyvinvointiteknologia-ala urheilukulttuurin muutosten ilmentäjänä
Avainsanat:
urheiluteknologia, hyvinvointiteknologia, toimiala, puettava teknologia, pelillistäminen, sensoriteknologia, digitalisaatio, urheilukulttuuri, iot, mobiilisovellus, ohjelmisto, data-analyysi, yksityinen sektori, kaikkiallistuminen, urheilu- ja hyvinvointiteknologia, teknologia-ala, urheilukulttuurin muutosAbstrakti
Nykypäivänä urheilu- ja hyvinvointiteknologiayritykset muodostavat kansainvälisesti merkittävän kokoluokan markkinan. Alan yritykset ovat keskittyneet liiketoiminnassaan esimerkiksi anturi- ja sensoriteknologioiden tarjoamiin mahdollisuuksiin, älypuhelinsovelluksiin ja tietokoneohjelmistoihin sekä eleohjaukseen, digitaalisiin pintoihin ja tekoälyyn perustuviin liikkumisympäristöihin. Tässä tutkimuksessa selvitetään, mitkä makrotason muutosajurit ovat tehneet toimialasta Suomessa sellaisen kuin se tänä päivänä on. Samalla luodaan katsaus suomalaisten urheilu- ja hyvinvointiteknologia-alan yritysten ominaispiirteisiin.
Viittaaminen
Copyright (c) 2020 Kulttuurintutkimus
Tämä työ on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen-EiMuutoksia 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.