Kirja muovitettuna

Koulukirjojen päällystämisen uusmaterialistista tulkintaa

Författare

  • Sara Sintonen University of Turku
  • Mikko Snellman

Abstract

Koulukirjojen päällystämisen tematiikka on omanlaisensa, säännönmukaisesti esiin nouseva ja kokemustarina, joka voimistuu ja kehkeytyy usein kunkin lukuvuoden alussa. Opetuksessa ja oppimisessa ovat samanarvoisina aktiivisina läsnä yhtä lailla aine, inhimillinen ja ei-inhimillinen, jolloin ihmisten tulee ymmärtää olevansa vain osa kokonaisuutta. Tämän kertomiseen ja jakamiseen tarvitaan uusia ajattelemisen tapoja ja sanastoa.

Sektion
Esseet

Publicerad

2024-11-06

Referera så här

Sintonen, S., & Snellman, M. (2024). Kirja muovitettuna: Koulukirjojen päällystämisen uusmaterialistista tulkintaa. Kulttuurintutkimus, 41(3), 53–61. Hämtad från https://journal.fi/kulttuurintutkimus/article/view/144776