Kiina goes pop

Toimintaelokuvat poliittisen viestinnän välineenä

Authors

  • Jukka Aukia

Keywords:

Kiina, elokuvat, media, valtionmedia, populaarikulttuuri, joukkoviestintä, politiikka, poliittinen viestintä

Abstract

Kansainvälistä politiikkaa seuraavilla on hyvin tiedossa, miten Hollywood-elokuvat välittävät amerikkalaisia arvoja maailmalle. On ehkä vähemmän tunnettua, miten Pekingin identiteettipolitiikka heijastuu kiinalaisiin toimintaelokuviin. Tarkastelen tässä kirjoituksessa kiinalaista taistelulajigenreä kolmen valtionrahoittaman elokuvan kautta. Populaarikulttuurin tulkitseminen ”poliittisina teksteinä” paljastaa uusia poliittisen viestinnän näkökulmia.

Section
Artikkelit

Published

2018-09-20

How to Cite

Aukia, J. (2018). Kiina goes pop: Toimintaelokuvat poliittisen viestinnän välineenä. Tieteessä tapahtuu, 36(5). Retrieved from https://journal.fi/tt/article/view/75089