Matemaattisia keskusteluja tekoälyn kanssa – Onko ChatGPT:stä oppaaksi matematiikan oppimisessa?

Författare

  • Timo Tossavainen

Nyckelord:

tekoäly, chattibotit, matematiikka, keskustelu

Abstract

Tekoäly on tulossa osaksi oppimisen arkea. Kävin keskusteluja tekoälyn kanssa muun muassa eräiden matemaattisten lauseiden todistamisesta selvittääkseni, miten tekoälyä voisi käyttää matematiikan oppimisen tukena. Millaisia mahdollisuuksia tai uhkakuvia tekoälyn käyttöön liittyy?

Sektion
Katsaukset

Publicerad

2023-04-20

Referera så här

Tossavainen, T. (2023). Matemaattisia keskusteluja tekoälyn kanssa – Onko ChatGPT:stä oppaaksi matematiikan oppimisessa?. Tieteessä tapahtuu, 41(2). Hämtad från https://journal.fi/tt/article/view/129070