Matematiikan ja sen opetuksen asema kulttuurissamme

Författare

  • Raimo Lehti

Nyckelord:

matematiikka, kulttuuri

Abstract

On jossain määrin outoa, että samalla kun matematiikan välinearvo on kasvanut, näyttää myös kasvaneen heidän lukumääränsä, jotka tuntuvat olevan sokeita matematiikan kulttuuriarvojen suhteen. Olen kummastunut lukiessani mielipiteitä, joiden mukaan esimerkiksi kouluissa matematiikan merkitys rajoittuisi tiettyyn "ahtaaseen" tieteellis-tekniseen elämänpiiriin, jonka vastakohdaksi olisi nostettava laajemmin inhimillinen kulttuuri.
Sektion
Artikkelit

Publicerad

2000-03-01

Referera så här

Lehti, R. (2000). Matematiikan ja sen opetuksen asema kulttuurissamme. Tieteessä tapahtuu, 18(3). Hämtad från https://journal.fi/tt/article/view/58204