Millainen laatujärjestelmä tunnistaa toiminnan tuloksellisuuden ja laadun?
ammatillisen koulutuksen jatkuva laadunparantaminen
Avainsanat:
ammatillinen koulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p9700], koulutuksen laatu, arviointi, laatu [http://www.yso.fi/onto/yso/p5029]
Abstrakti
Laatujärjestelmät ovat tehneet tuloaan opetustoimeen. ”Kokemukset ovat vielä vähäisiä, mutta paineet helposti mitattavan ja konkreettisen esiin saamiseen kasvavat”, pelkää kirjoittaja, jonka omassa oppilaitoksessa, Savonlinnan ammatti-instituutissa on vuoden verran haettu ja hiottu sen toimintojen arviointiin soveltuvia välineitä. Itsearviointimallia on Samissa testattu ja itsearvioinnin toteutus käynnistyy tänä syksynä.
Osasto
Katsauksia
Julkaistu
Sep 15, 2000
Viittaaminen
Pesonen, K. (2000). Millainen laatujärjestelmä tunnistaa toiminnan tuloksellisuuden ja laadun? ammatillisen koulutuksen jatkuva laadunparantaminen. Aikuiskasvatus, 20(3), 220–227. https://doi.org/10.33336/aik.93295